Wysiłek dla zdrowia

1. Uczeni z Appalachian State University wykazali, że już 20 minut wysiłku dziennie sprawia, że zmniejsza sie ryzyko wirusów.

2. Osoby zmagajace sie ze skurczami podczas jazdy na rowerze powinny dodawać do bidonu 1/4 łyżeczki soli, ponieważ zawiera aż 340 miligramów potasu.

3. Badania „Journal of the American College of Cardiology wykazały, że osoby, które miały wysoki poziom dobrego cholesterolu, zdecydowanie rzadziej chorowały na raka. Poziom HDL (dobrego cholesterolu) mogą podnieść ćwiczenia fizyczne w dawce 120 minut tygodniowo.

4. Kofeina ma nie tylko działanie pobudzające. Po jej spożyciu na dwie godziny przed treningiem siła wzrasta o 2,1%, a wypita przed porannym biegiem przyspieszy spalanie tłuszczu.

5. Kofeina ma nie tylko działanie pobudzające. Po jej spożyciu na dwie godziny przed treningiem siła wzrasta o 2,1%, a wypita przed porannym biegiem przyspieszy spalanie tłuszczu.

86109137-6e4d-466c-9f40-223b496c0731_20140303092452_Aktywnosc-fizyczna-63

Sposoby na zwiększenie kreatywności

Sposoby na to, by być kreatywnym:

-zaciśnij pięści (izraelscy naukowcy),

-krótka drzemka („Cognitive Brain Research”),

-pomarz sobie („Psychological Science”),

-przeformułuj problem,

-korzyści z bezsenności („Thinking& Reasoning”),

-porzuć telefon (Goldsmiths College London),

-podróżuj w czasie (Cornell University),

-przyciemnij lampyUniversity of Hohenheim),

-pisz odreęcznie (Ottawa University).

kreatywność

Stres…

1. Naukowcy z Uniwersytetu Zachodniego Ontario twierdzą, że stres towarzyszy człowiekowi od najdawniejszych wieków. Badania włosów mumii Peruwiańczyków zyjących na początku naszej ery ujawniły, że znajdowało się w nich tyle samo hormonu stresu, co u ludzi współczesnych.

2. Wyluzuj! Badania na uniwersytecie w Teksasie wykazały, że osoby, które trenuja zrelaksowane mają większe przyrosty masy i siły niż ci, którzy żyją pod nieustanną presją. Ci, którzy się stresują mają problemy ze snem, gorzej się odżywiają, a podniesiony poziom hormonu stresu spowalnia proces regeneracji mięśni.

3. Uczeni z Bangor University wskazały, że przy stresującej pracy, poranny trening jest skuteczniejszy niż trening po pracy.

4. Trzy i pół słowa na sekundę to idealne tempo mówienia. Włącz stoper i powiedz swoje imię, nazwisko i miasto. Takie tempo dowodzi pewności siebie, szybsze-stresu.

stres3

Ciekawostki…

1. Psycholodzy z uniwersytetu w Chicago dowodzą, że analizujac problem i podejmując decyzję, lepiej przerzucić się na obcy język. W obcym języku jestesmy bowiem bardziej przedsiębiorczy i odważni w podejmowaniu ryzyka.

2. Szef zaproponuje ci o 9% wyższą pensję, jeśli rozbawisz go podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

3. W 37% rozmów telefonicznych mijamy się z prawdą, natomiast pisząc maile, kłamiemy mniej.

4. Naukowcy z Oregon search Institute wskazali, że lepiej jest wyobrażać sobie pozytywne, a nie negatywne konsekwencje swoich działań.

5. Słynny miliarder Warren Buffett trzyma się zasady: nie inwestuje w biznesy, których nie rozumie.

1

Warunki pracy a nasze zdrowie i wydajność

1. Uczeni z uniwersytetu w Tel Awiwie wykazali, ze ryzyko przedwczesnej śmierci jest 2,4 raza wyższe, jeśli pracujemy z wrogo nastawionymi współpracownikami.

2. 68% Polaków nie ma w pracy czasu na zjedzenie głównego posiłku. Efektem takiej głodówki jest obniżenia koncentracji. Jeśli pracownik będzie miał możliwość zjedzenia tego posiłku, poprawi efektywność

3. 55% osób pracujących przy komputerze kilka razy w miesiącu miewa napady wściekłości. W celu ich uniknięcia należy robić sobie przerwę co godzinę i np. patrzeć przez okno.

4.Naukowcy z University of Exter twierdzą, że im więcej swobody w adaptacji przestrzeni ma pracownik, tym większa jego motywacja i zadowolenie z pracy. Osoby, które miały wpływ na urządzenie biura, czuły się lepiej fizycznie, identyfikowały się z firmą i były pozytywnie nastawione. O 32% wzrosła ich wydajność i kreatywność.

5. Badania opublikowane w „Journal of Labour Research” dowodzą, ze podtrzymywanie przez mężczyzn kontaktów towarzyskich z kolegami z pracy skutkuje wyższymi zarobkami.Tacy pracownicy zarabiaja 17% więcej niż ci, którzy trzymaja się na uboczu.

praca

Odżywianie a zdrowie c.d.

1. Kwasy tłuszczowe omega-3 pozytywnie wpływają na poziom neuroprzekaźników i poprawiają pamięć.

2. Według naukowców z University of Oxford, ryzyko hospitalizacji lub śmierci z powodu chorób serca jest u osób na diecie wegetariańskiej o 32% niższe niż u ludzi, którzy jedzą mięso i ryby.

3. Belgijscy uczeni wyliczyli, że codzienna dawka 300mg magnezu przez pół roku obniżyła ciśnienia rozkurczowe o 3 punkty. Tyle magnezu zapewnia np. 75 gramów szpinaku i 25 gramów migdałów. Stres znacznie uszczupla zapasy magnezu, więc przy zwiększonym wysiłku w pracy, warto zwiększyć dzienną dawkę do 400mg dziennie.

4. Orzechy włoskie zawierają najkorzystniejszą dla zdrowia kombinację przeciwutleniaczy spośród wszystkich orzechów. Według Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego zawarte w nich antyoksydanty są nie tylko najlepszej jakości, ale jest ich również dwa razy więcej niż w innych orzechach.

5. Kwasy tłuszczowe omega-3 poprawiają elastyczność tętnic, dzięki czemu pomagają radzić sobie z wysokim ciśnieniem krwi.

thumb31_8931487

Sposoby na przyspieszenie awansu

Proste sposoby na szybki awans:

-na uniwersytecie w Teksasie wykazano, że ludzie pracujący w otoczeniu sprzyjającym kreatywności o 60% rzadziej biorą zwolnienia lekarskie oraz nie popadają zbyt często na schorzenia związane ze stresem,

-naukowcy z uniwesytetu w Michigan twierdzą, że pogawędka z koleżanką/kolegą z pracy przy robieniu sobie kawy sprawi, że człowiek będzie bystrzejszy podczas wykonywania obowiązków; stanowi to pewien rodzaj „gimnatyki dla mózgu”,

-słuchanie myzyki (klasycznej!) poprawia kreatywność, ale psycholodzy z Keele Universiy udowodnili, że muzyka, której nie lubisz, może podnosic ciśnienie obniżać odporność, zaburzać koncentrację.

awans

Znaczenie napojów dla zdrowia

-Każdy powinien wypijać 6-8 szklanek wody dziennie, aby utrzymać formę intelektualną. Odwodnienie prowadzi bowiem do niedotlenienia mózgu.

-Uczeni z University of Western Australia w Perth odkryli, że regularne picie czarnej herbaty obniża ciśnienie krwi nawet o 3 punkty, a ponadto zmniejsza ryzyko zawału o 10%.

– Pół filiżanki kawy lub herbaty dziennie wystarczy do obniżenia wystapienia raka mózgu aż o 34%.

-Sok z winogron poprawia pamięć i funkcje poznawcze.

-2-3 filiżanki kawy dziennie sprawią, że ryzyko depresji może zmniejszyć sie o 15%.

napoje

Jedzenie a zdrowie

-Greccy naukowcy odkryli, że osoby jedzące 4 razy w tygodniu desery o niskiej zawartości cukru schudły w ciągu 12 tygodni o 4kg więcej niż te, które raz w tyodniu mogły wybrać taki deser, na jaki miały ochotę.

-Chcesz jeść mniej i smaczniej? Unikaj hałasu i skup się na posiłku. Brak koncentracji powoduje, że zjadamy więcej niż zwykle.

-Dodawanie orzechów do diety może zmniejsyć obwód w pasie o 5 cm więcej w ciągu roku.

-Sok z buraka ćwikłowego zwiększy twoją wydolność o 16%.

-Zjadamy o 10% więcej, jeśli oglądamy przegrane mecze ulubionej drużyny.

-Uczeni z Australii odkryli, że jedzenie gorzkiej czekolady obniża ciśnienie skurczowe krwi nawet o 5 punktów. Zauważyli, ze czekolada jest na tyle sprytna, że jeśli masz prawidłowe ciśnienie nie obniży go, a zaczyna działać, gdy ciśnienie jest za wysokie.

dieta1

Focus na dietę

Stuninguj dietę!

1) Bakłażany-zmniejszają rozwój zmian miażdżycowych w naczyniach. Według badaczy z uniwersytetu w Gratzu działają skuteczniej, jeśli są jedzone nie same, ale z dodatkiem tłuszczu.

2) Banany-zapobiegają owrzodzeniom trawiennym i wspomagają ich gojenie. Naukowcy z Varanasi w Indiach twierdzą, że najlepiej przeciwdziałąją wrzodom te zielone i niedojrzałe.

3) Cebula-działa przeciwzakrzepowo i znacząco obniża poziom złego cholesterolu.

4) Grejpfruty-są znakomite dla układu krążenia, obniżają cholesterol i ryzyko nowotworów. Uczeni z Florydy dowiedli, że nalezy jeść miąższ razem z błonami między cząsteczkami, a nie tylko wysysać sok.

Fresh fruits and vegetables surrounded by a heart shaped measuring tape on white background

Fresh fruits and vegetables surrounded by a heart shaped measuring tape on white background